WHITE AND BRIGHT

I'm grateful that although never lavish, my christmases have always felt safe and not once have I had to dread that moment when my parents' or relatives' drinking turns ugly, or wonder why grandpa is too loud, why auntie can't stop giggling, and mom's hugs feel strangely detached.

The campaign VIT JUL (A White Christmas) asks adults to take a stand. They ask that adults, parents or not, support the campaign by refraining from drinking alcohol with more than 2,25 volumepercent during the three days of Christmas.

Pledge to support the campaign by signing your name here: Vit Jul. I did.
IMAGE: PRESS IMAGE VIT JUL, PHOTOGRAPHER PERNILLA FÖRNES

8 kommentarer:

Stockholmsjul sa...

Jag skriver under! Jag har också aldrig behövt oroa mig för att någon i släkten ska dricka för mycket, men det finns barn som gör det och det är inte okej.

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken urläcker julblogg!!! mari.

Marianne sa...

Hej
Kul att du gav dig till känna hos mig. Trevlig blogg även om jag är urusel på engellska så känner jag ju igen bildena.

Emelies Christmas sa...

Jättemysig blogg du har :)

Rose Garden Malevik sa...

Underbar julblogg :)
Kul grej.....
å missa nu inte.....

B
L
O
G
G
P
A
R
T
Y
T

fortsätter.....
redan 84fina bloggar med..
VÄLKOMMEN
Håkan

Ann1 - Bjällerklang sa...

sv: Ok då, erkänner, jag öppnade fakttiskt lucka 2 också;)!

Kul att ha hittat hit. Anmäl dig på julbloggar .com och .se också så man kan se när du gjort inlägg:)

Fiffiga Systrar sa...

härligt att få kika in här oss dig! mysig blogg du har! lycka till med kolan, vi ser fram emot rapporten. :) kram emelie och elin

Lina sa...

Fin blogg! Nu längtar jag efter en svensk jul. Vi får göra så gott vi kan här i Kalifornien!

Skicka en kommentar